Anglie-Bournemouth

Náš kurz začal v pátek 4. srpna 2017 v 18 hodin. Nasedli jsme do autobusu v Praze na Florenci. V autobuse byla příjemná obsluha, která nám naši cestu zpříjemňovala kávou, horkou čokoládou a teplým čajem. Za pár hodin jsme byli už v Německu, dále jsme jeli přes Lucembursko, Belgii, Francii, až jsme konečně v sobotu v 11:30 dojeli do Londýna. Tam jsme čekali 4 hodiny na autobus do Bournemouthu. Když jsme přijeli do Bournemouthu, přivítala mě na autobusovém nádraží moje host family. Už od začátku jsme si s panem a paní Trickettovými padli do oka. Bylo na nich hned vidět, jak jsou opravdu milí a vlídní lidé. Za několik minut jsme dojeli k jejich domu. Tam mě s úsměvem přivítal jejich syn Matthew. Pan Paul mi ukázal můj pokoj, dal mi klíčky, ukázal všechno potřebné pro pobyt a šli jsme na večeři.

Den druhý

Rodina mi v neděli ráno nabídla, že můžu jít s nimi do místního sboru, kde každý týden navštěvují ranní kázání. S radostí jsem tuto nabídku přijala, protože ještě před odjezdem jsem si hledala nějaký sbor, kam bych se v neděli mohla podívat a poznat zdejší křesťanskou kulturu (viz foto). Po sboru jsme měli rodinný oběd. Počasí bylo opravdu krásné, takže jsme se vydali s kamarádkou z Česka do centra města a na vyhlášenou pláž. Centrum bylo opravdu zalidněné ale velmi pěkné a čisté. Protáhli jsme se až k pláži , která byla jako z obrázku. Krásné čisté moře s písečnou pláží (viz foto).

Den třetí až čtrnáctý

V pondělí byl první den školy. V 9 hodin ráno jsme se sešli, abychom si napsali rozřazovací test. Po napsání všech 3 testů (gramatika,poslech,sloh) jsme měli pauzu na oběd. Když jsme se vrátili do školy, měli už pro nás opravené testy a rozřazení do tříd. Moje třídy byla B1. Dopolední výuka se zaměřovala spíše na gramatiku a odpoledne jsme měli konverzace. Každý večer byly naplánované mimoškolní aktivity. S kamarádkou jsme byly například na BBQ, studentském kvízu, karaoke a kulečníku. Byla to opravdu zábava.

Co se mi opravdu líbilo, bylo Bournemouthské centrum. Krásné parky plné květin a stromů, písečná pláž, živá hudba, plno obchodů a druhů kultury. To je jedna z věcí, která se mi na Anglii líbí. Tam je tolik různých národností, že nikdo neřeší, proč má kdo, co na sobě za oblečení. Každý má svůj vlastní styl oblékání a nikomu jinému do toho nic není.

Cesta domů

V sobotu ráno v 6 hodin mě rodina odvezla na autobusové nádraží. Rozloučili jsme se a hned na to přijel náš autobus do Londýna. Do Londýna jsme jeli 2,5 hodiny, kde jsme pak čekali na náš autobus zpátky do Česka. Cesta zpátky byla o něco lepší. Většinu času jsem v autobuse prospala. V neděli 6:30 ráno jsme konečně dorazili do Prahy, odkud jsem to měla jen půl hodiny vlakem domů.

Za kurz v Anglii jsem opravdu ráda! Poznala jsem, jak žijí rodiny v Anglii, jejich kulturu, typická jídla, zvyky a jak pestrá země to je.

'Pospíšilová-Bournemouth (3)''Pospíšilová-Bournemouth (2)''Pospíšilová-Bournemouth (4)''Pospíšilová-Bournemouth (1)'